Sunday, February 5, 2012

12 RabiulAwal 1433H ^^ Salam Maulidur Rasul ^^

Bismillahirrahmannirrahim..

Segala puji bagi Allah, Tuhan yang memiliki Keindahan Alam, Tuhan yang menciptakan setiap yang ada di dunia baik d bumi dan di langit, Tuhan yang Maha Pengasih, Maha Penyayang lagi Maha Pengampun. Selawat dan salam atas Junjungan kita, Nabi Muhammad S.A.W (Allahumma solli 'ala saidina muhammad), para sahabat2, kaum kerabat serta pejuang2 istiqamah yang menuruti baginda hingga ke hari kiamat..

Allahhumma Solli 'ala Saiyidina Muhammad, Allahumma Solli 'alaihi Wasallam.. Sama2lah kita membasahi lidah dengan berzikir dan selawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W, semoga kita berjumpa dengan Rasul Junjungan di Syurga kelak, Amin ya Robbal Alamin~

"Muhammad adalah utusan Allah, dan orang -orang yang bersama dengan dia bersikap keras terhadap orang - orang kafir, tetapi berkasih sayang sesama mereka. Kamu melihat mereka rukuk dan sujud mencari karunia Allah dan keridaan-Nya. Pada wajah mereka tampak tanda-tanda bekas sujud. Demikianlah sifat-sifat mereka (yang diungkapkan) dalam Taurat dan sifat-sifat mereka (yang diungkapkan) dalam Injil, yaitu seperti benih yang mengeluarkan tunasnya, kemudian tunas itu semakin kuat, lalu menjadi besar dan tegak lurus di atas batangnya; tanaman itu menyenangkan hati penanam-penanamnya karena Allah hendak menjengkelkan hati orang-orang kafir (dengan kekuatan orang-orang mukmin). Allah menjanjikan kepada orang-orang yang beriman dan mengerjakan kebajikan di antara mereka, ampunan dan pahala yang besar." (48:29)

Ingin sekali ku mengarang perasaan yg ku alami dalam bahasa yang senang difahami namun.. terkelu seribu kata.. Sayangnya Nabi Muhammad akan umatnya yang tidak pernah di temunya, sangat mengharukan.. I just want to share to u a post from one of my bestfriends, Nyut2 :D, Thanks for sharing ^_^), Love Allah, Love Rasulullah... Semoga kita semua di masukkan dalam golongan orang yg menghuni Syurga Allah, dan semoga kita akan bertemu dengan Rasulullah di akhirat nanti, Amin ya Robbal Alamin~

http://sutongkiot.blogspot.com/2012/02/12hb-rabiulawwal-1433h.html

Ya Rasulullah, Ya Muhammadur Rasulullah..
We've never heard of your voice nor seen your face..
We've never met and went to one of your dakwah's..
Yet our heart still long for you.. :'(
Long distance love..
Indeed.. a very long distance love..
But we still love you.. We still miss you.. Miss you a lot..
Can you hear us? Did our Selawat and Salaam reach you?..

Ya Rasulullah, Ya Muhammadur Rasulullah..
Love Rasulullah.. How we long for your presence..
People say your face is so calm like the calm and tranquil sea..
People say your voice and manner soothes the heart that aches like none can..
The more we hear about you, the more we want to meet you.. in Jannah.. InsyaAllah..
The more we talk about you, the more we want to see you... in Jannah.. InsyaAllah..
The more we read about you, the more we want to look at you.. in Jannah.. InsyaAllah..
May Allah let us (ur Ummah) meet you someday.. in Jannah.. Ameen~
May Allah let us(ur Ummah) meet you someday.. in Jannah.. Ameen ya Robbal Alameen..

we will always remember your Love for us, ur ummah whom u've never met before;
Nabi menundukkan wajahnya, baginda menitiskan airmata sehingga membahasi pipi dan janggutnya, lalu berkata:
"Wahai sahabatku, mereka adalah manusia-manusia yang lahir jauh setelah wafatnya aku, mereka terlalu mencintai Allah dan tahukah kalian, mereka tidak pernah melihatku, mereka tidak dekat denganku seperti kalian, mereka sangat rindu kepadaku dan saksikanlah wahai sahabatku bahawa AKU SANGAT RINDU PADA MEREKA.. MEREKALAH UMMATKU! UMMATI! UMMATI! UMMATI!"..



No comments: