Monday, April 25, 2011

Upcoming novel

"Bulan menerangi malamku, bintang mencantikkan suasana, sekali sekala bunyi cengkerik kedengaran, memecah kesunyian malam yg kian mendalam. Aku bagaikan bunga yg mendambakn matahari namun mencintai bulan. Hati yg lain pasti bertanya.. adakah aku mempermainkan sang kumbang? Tidak sama sekali! Pernahkah kamu berfikir.. yang ku dambakan bukannya insan yg pelupa, bukan manusia yg akan menghancurkan segala yg tlah d bina.. Namun.. kebebasan untukku bernafas.

Aku tahu... Aku Faham.. dan aku akui.. Sedangkan bunga mampu menukar habitatnya.. Bunga yang sepatutnya kembang d waktu pagi, mampu kembang d waktu malam, jika ia benar2 terdesak dan benar2 menginginkannya.. Inikan manusia.. yang senang utk mengubah dan merubah segalanya demi kebahagiaan. Jika aku d beri pilihan, aku akan tetap memilih Bulan. Walau, matahari satu keperluan, namun Bulan menjanjikan cinta. Apakah 'Bebas' d mata 'Cinta'? Bagai membandingkan kucing dan harimau, yang mana satu lebih hebat. Atas nama cinta, aku akan berubah."

- Hakikinya Cinta by Nadz ^o^)

No comments: