Sunday, January 29, 2012

Hakikinya Cinta


 Suramku, kerna ketiadaan-MU di HATI..


"Kenapa bahagiaku semakin MENJAUH? Kenapa hatiku semakin HIBA? kenapa aku merasakan jiwaku KOSONG? Seperti PATUNG yang berjalan, bergerak, ketawa dan menangis TANPA NYAWA.. Seperti DANBO yang di perolahkan orang sekeliling, tiada TUJUAN HIDUP, tiada KEMAHUAN HIDUP, hanya mengikut si pembeli danbo.. Kemanakah perginya JIWAKU?

Bukankah ini yang ku mahukan? Bukankah ini yang ku inginkan? FAMOUS di pelosok negeri.. KAYA tanpa henti.. Dimana saja aku berada, di situlah aku di sanjung. Dimana saja aku pergi, di situlah aku di puji... Bahagianya kehidupan seorang idola.. Tapi.... Kenapa? Kenapa jiwaku semakin kosong? Hari - hari yang ku lalui seakan - akan sama. Tiada PERUBAHAN.. Tiada PERBEZAAN.. Tiada PERBANDINGAN... Sama seperti hari - hari biasa ku. Aku BOSAN! Aku JEMU!!


Kenapakah hatiku masih TIDAK PUAS - PUAS? Impianku kini tercapai!!! IMPIANKU KINI TERCAPAI!! Tapi.. kenapa hatiku masih terapung - apung di LAUTAN SURAM? Kenapa Jiwaku masih bergayut di LEMBAH KEKOSONGAN? Kenapa mindaku mengatakan ini bukanlah yang ku mahukan? Apakah yang boleh membuatkan aku bahagia? Aku JEMU.. Aku LETIH... Aku LELAH untuk mengharungi hidup - hidupku jika inilah yang perlu ku lalui setiap hari.. Tolonglah Aku... mencari KEBAHAGIAAN jika ia masih WUJUD di dunia ini.. " (Alisha Qaisarah - 2011)


Angin bertiup sayu membawa pergi awan yang pilu...
Setiap masa, detik dan saat, beban si awan semakin bertambah..
Hingga suatu ketika... apabila dada awan semakin sebak..
bahu awan semakin berat memikul beban yang pilu...
gugurlah tangisan hujan membasahi bumi yang kering..

Aku... Ibarat awan redup menangis airmata hujan...
Hatiku... seredup awan yang membawa hujan..
Tangisanku... selebat hujan yang tiada henti ketika ini..
Bilakah hujan dihatiku kan pergi?...
Bilakah tersergam indah sang pelangi?..
Bilakah kebahagiaan kn kunjung tiba?...
Semoga ku temui semua itu nanti...

No comments: